П родажбите на Audi паднаха с 11,8% миналата година и компанията иска да спре кървенето. Audi и работническият съвет постигнаха споразумение, което има за цел да намали разходите за труд и да увеличи гъвкавостта в производствените обекти в Германия. Автомобилният производител също каза, че удължава "плана за защита на работните места до края на 2033 г."
Компанията не навлезе в много подробности, но отбеляза, че икономическите условия стават „все по-трудни“, като в същото време се налага да се справят с „политическа несигурност“ и нова конкуренция. Това е перфектна буря от лоши новини и се усложнява от по-бавното от очакваното навлизане на електрическата мобилност на пазара. За съжаление, това означава съкращения, но те няма да са толкова дълбоки, колкото тези при Volkswagen. Дори в Porsche се планират съкращения на около 2000 човека.
Audi планира „социално отговорно съкращаване“ на до 7500 работни места до 2029 г. Освен тази мярка, Audi се стреми да намали бюрокрацията и да постави нов фокус върху продуктовото си портфолио. Последното се превърна в проблем, тъй като важни модели, като Q7, остаряха.
Що касае така наречения план за защита на работните места, Audi ще инвестира около 8 млрд. евро милиарда в Германия до 2029 г. В Инголщад това ще проправи пътя за ново базово EV, както и за производството на преработения Q3, който също ще се произвежда в Гьор, Унгария. Audi не каза нищо за плановете си за Некарсулм, но намекна, че „електронната архитектура на автомобилите с двигатели с вътрешно горене ще бъде доразвита, което значително ще увеличи тяхната конкурентоспособност“. Компанията също така каза, че проучва възможността за изграждане на „допълнителен модел“ в завода.
Въпреки че потвърди необходимостта от съкращения, Гернот Дьолнер, баш шефът в Audi, каза, че няма да има „съкращения поради оперативни причини до края на 2033 г. В тези трудни икономически времена това е добра новина за всички служители“.
Въпреки че Audi не навлезе в подробности, Handelsblatt съобщава, че компанията има за цел да спести около 1 милиард евро годишно в обектите си в Германия. Изданието пише още, че заводът в Некарсулм ще произвежда „големи електрически седани“, докато Инголщад може да се прави A3 – вероятно в електрическа форма, съдейки по изявлението на Audi.
Изглежда също, че Audi се е отказала от плановете си да премине само на електричество. Това е голяма промяна, тъй като преди по-малко от година те бяха категорични „ще трансформираме нашето продуктово портфолио и ще преминем изцяло към електрически автомобили. Нашите клиенти ще видят последните големи световни премиери на нови модели с конвенционални системи за задвижване през 2026 г.“
Въпреки че автомобилният производител не призна точно поражението си, те признаха продължаващото развитие на превозни средства, задвижвани с ДВГ.